ارتفاع مناسب برای نصب ساعت دیواری

همان طور که پیش تر از این هم اشاره کردیم ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری جزء عوامل بسیار مهم در جلوه گری آن است اما متأسفانه اغلب اوقات از قلم می افتد.

به طور کلی ارتفاع مناسب برای نصب ساعت دیواری باید به گونه ای باشد که، مرکز ساعت هم سطح چشم یک فرد با قد متوسط قرار بگیرد. نصب ساعت دیواری در ارتفاع های بالاتر یا پایین تر، از حالت استاندارد خارج شده و تأثیر منفی بر دکوراسیون شما می گذارد.

روش بعدی برای تعیین ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری استفاده از متر است. در این روش باید مرکز ساعت حدود ۱۵۲ الی ۱۵۶ سانتی متر از سطح زمین بالا تر باشد و برای خانه هایی با سقف بلند این ارتفاع می تواند به ۱۶۵ سانتی متر هم برسد.

نصب ساعت دیواری در بالای تلویزیون

آیا ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری در خانه های مختلف با سقف های متفاوت متغییر است؟

امروزه سقف های کاذب در خانه های مختلف ارتفاع های متفاوتی برای دیوارهای خانه به وجود می آورند. اما این تفاوت ارتفاع آنقدر چشمگیر نیست که ارتفاع استاندارد برای نصب ساعت دیواری را زیر سؤال ببرد و شما را مجبور به انتخاب ارتفاع بسیار کم یا بسیار زیاد نماید.

اما در صورتی که شما و خانواده شما همگی جزء افراد قد بلند یا قد کوتاه هستید، به جای تعیین خط دید یک فرد با قد متوسط می توانید، ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری را با خط دید قد خودتان تنظیم کنید و در صورتی که برای تعیین ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری از روش دوم استفاده می کنید، می توانید در محدوده بازه اندازه ها، اندازه دلخواه خود را انتخاب کنید.

جای ساعت در پذیرایی

رایج ترین اشتباهات حین خرید ساعت دیواری

مسلماًهر فردی، زمان خرید کالای مورد نظر، با توجه به هزینه خود قصد خرید زیبا ترین را دارد، سوال اینجاست که آیا این زیبا ترین بهترین گزینه هم هست یا نه!

از نظر یک دیزاینر ماهر، یک عنصر زیبای واحد، نمی تواند باعث زیبایی و جلوه گری یک مجموعه شود، مگر آنکه هارمونی خاصی بین این عنصر با سایر اجزای مجموعه در نظر گرفته شود. ساعت دیواری هم به عنوان یک المان کاربردی و مهم در خانه از این قاعده مستثنی نیست. بهتر است قبل از خرید ساعت به هارمونی بین رنگ، بافت، فرم دیوار و مبلمان خانه یا فضایی که می خواهید ساعت را در آنجا نصب کنید، توجه کنید.

محل مناسب برای نصب ساعت دیواری

اشتباه رایج بعدی برای نصب ساعت دیواری غافل شدن از همخوانی بین اندازه ساعت و ابعاد دیواری است که قصد دارید ساعت را بر روی آن نصب کنید. انتخاب یک ساعت کوچک برای یک دیوار بزرگ و عکس آن انتخاب یک ساعت بزرگ برای یک دیوار کوچک ، یا انتخاب یک ساعت گرد بزرگ برای یک دیوار باریک و بلند یا یک ستون، مسلماً طراحی دکور شما را تبدیل به یک فاجعه خواهد کرد. در نتیجه بهتر است قبل از خرید ساعت دیواری، دیوار مورد نظر و جایگاه مناسب برای نصب آن را مشخص کرده، سپس برای خرید اقدام کنید.

برخی از افراد نسبت به صدای تیک تاک عقربه های ساعت بسیار حساسند، خرید ساعت های دیجیتالی بهترین گزینه است که به این افراد توصیه می کنم.

در انتخاب ساعت دیواری مناسب آشپزخانه توجه داشته باشید هر ساعتی برای دیوارآشپزخانه مناسب نیست. ساعتی که قرار است بر روی دیوار آشپزخانه نصب شود باید قابل شستشو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select more than one item for comparison.
X